It's all fake



Boston är vackert, det känns tryggt och amerikanskt. Du känner lugnet inom dig och du känner dig hemma när du går på deras snötäckta gator. Harvard är vackert men inte människorna, du har säkert föreställt dig massor av vackra, välklädda människor som går i korridorer med marmogolv. När verkligheten kommer så är det helt vanliga människor du möter i en helt vanlig skolkorridor. Finniga små pojkar i svettiga t-shirtar som ser ut att komma från Hms rea. Tjejerna har hästsvans, lite för tighta jeans än vad deras ben, gjorda av McDonalds som ligger på hörnan, klarar av. Jag ser inga Marc Jacobs väskor eller smycken från Tiffanys, dessa tjejer har inte ens smycken och jag tvivlar inte på att dom inte vet vem Marc Jacobs är. Detta är lite svårt för mig att förstå när det kostar $60.000 per år att gå i denna skola som är en av de rikaste och populäraste skolorna i världen, som också har flera hundra miljoner att utnyttja. Jag tror jag har många fördomar om amerikanska high schools, thank you tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0