Im finally here with you



Då är jag här, i New York. Jag kan inte säga att det är varmare här men jag slipper snön i vilket fall. Flygresan gick både bra och dåligt. Till att börja med så hade Travelpartner skrivit att mitt flyg gick från Gatwick men när jag kom dit så fanns det inget New York på check in skylten. Så jag begav mig till informationen och de ringde till Continental och då bekräftade de att mitt flyg gick från Heathrow och inte Gatwick. De på Continental var snälla och erbjöd mig att byta till flyget som gick 4h senare istället för 400kr och istället för att missa mitt flyg och inte komma till usa över huvud taget så tackade jag JA, OFF COURSE! Så jag stressade till Heathrow med buss och kom fram, checkade in och kom in på taxfreen där jag ser att mitt originalflyg skulle påstigas. Så bara för att så tänkte jag att man kan ju alltid fråga, så jag gjorde det. Gick fram till disken där allt folk höll på att boarda och jag frågade snällt om jag kunde få boarda jag med eftersom det var mitt riktiga flyg och se där, 3minuter senare gick jag ombord på planet. Tur i oturen, Men det var ett litet problem med tanke på mitt nuvarande problem. Atm-maskinerna tar inte mitt visakort. Magstripan är död och jag har inga kontanter. Så nu har jag fått öppna ett amerikanskt konto så jag måste överföra pengar från mitt norska konto till mitt amerikanska. Detta blir en billig resa som det ser ut nu.

Kommentarer
Postat av: Evelina

men skruttan! DU SKA HA EN TREVLIG RESA!

2009-02-18 @ 10:43:06
URL: http://evelinathorell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0